15 mars 2011

Symötestisdag - en klänning.

I lördags umgicks jag med en "av mina käraste vänner". Vi var hemma hos henne och satt på golvet i ett av barnens rum. Rummet ska renoveras så alla saker har burits ut vilket var perfekt för oss som skulle klippa i stora tyger. Vi hade så roligt bland backar med tyger och fem barn springande kring oss. Trots så många barn så gick det riktigt bra. De var sysselsatta med alla leksaker och varandra.

Jag klippte ut en klänning som jag ska sy till Stella. Från början hade jag ju tänkt sy en kjol i uggletyget men nu ska det bli en klänning istället. Så här ska den se ut:

Så fort jag har köpt rosa snedremsa ska jag sätta mig vid symaskinen och sy ihop till en färdig klänning. Nertill ska det sitta en volang har jag tänkt mig.

Kanske springer jag iväg till affären och köper den där snedremsan idag. Vem vet?

15 kommentarer:

  1. Vilken schysst färgkombo. Uggletyget är riktigt fint. Ska bli spännande att se den färdig.

    SvaraRadera
  2. Jag gissar att tjejen som får den färdigsydda klänningen blir riktigt nöjd!

    SvaraRadera
  3. Men så fin. Älskar uggeltyget. Finns det mer? Skulle vilja köpa en av dig isf... till min 4åring.

    Sv: Naproxenen verkar göra underverk för mina leder. Smärtan försvann nästan omgående. Orudis äter en bekant till mig ibland med får problem med magen, så som jag får av relifexen. Nu längtar lederna efter sol och värme!
    Hörde med min doktor ang. att byta reumatolog/sjukhus med köerna är visst jättelånga så han rådde mig att ha kvar min häxa... fast jag tycker det är fel. Det är ett så viktigt möte att det måste fungera.

    Kram.

    SvaraRadera
  4. ojojoj vilket härligt tyg och vilken fin färgklick med det rosa fickorna. tack för inspirationen

    SvaraRadera
  5. Ugglemönster det är fint det! Blir en riktigt fin och färgglad klänning det där!

    SvaraRadera
  6. Fint tyg,det blir en härlig klänning.

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt tyg och så med fin färg på fickorna!
    Snyggt!

    SvaraRadera
  8. Jättefin klänning och så mysiga ugglor! En sådan uggleklänning skulle jag nästan vilja ha i sommar!
    En "trädgårdspåtar"-klänning!

    SvaraRadera
  9. Vad fin den blir.

    SvaraRadera
  10. Å vilket fint tyg! Var hur du köpt det? Jag har lite uggledille just nu :)

    SvaraRadera
  11. Jag är rätt så säker på att jag från början hette "en av mina ALLRA käraste vänner". Nu sitter jag och känner mig felciterad på nåt vis.

    Jag övervägde åxå att köpa snedremsa i matchande färg till Sagas uggleklänning. Men det blev inte gjort idag. Du då?

    SvaraRadera
  12. Hej, Dorro!

    Vilken snygg klänning det där kommer att bli! Läckert med de kontrasterande fickorna och det söta uggletyget tillsammans. Jag är imponerad av att ni klarade att sy med fem små barn i samma rum;)

    Kram från Maja

    SvaraRadera
  13. Till alla: Tack för alla era fina kommentarer. Jag ser fram emot att se klänningen på tjejen. Hon kommer vara vacker som en dag...eller vänta det är hon redan. kram på er allihop

    Villeosagamamman: Jag skyller på tillfällig sinnesförvirring.

    SvaraRadera
  14. Vad glad lilltjejjen kommer att bli av klänningen. Det skulle min lilla goa bli. Skall bli roligt att se hur den blir sen. Ha en fin dag/Gela

    SvaraRadera
  15. Lilltjejen vill jättegärna ha en klänning - hoppas det blir tyg över.
    Förklädesmodellen är perfekt, jättesöt. Vad vill du ha för den?
    Kram.

    SvaraRadera