11 mars 2011

Favoriter i hemmet.

Vad som är en favorit kan variera. Vissa saker är klenoder som symaskinen och andra är bara saker som man tycker om för att det är fint. Det är inte alltid en favorit har ett syfte eller ens är vettigt att tycka om men det tycker inte jag spelar någon roll. Att omge sig med sådant som man tycker är fint sprider en skön atmosfär.

Jag tycker om hjärtan har det visat sig. Jag har alltid trott att jag samlar på änglar vilket jag absolut gör men när jag har tittat mig omkring i huset så har jag kommit fram till att jag även samlar på hjärtan. Änglarna har varit ett medvetet samlande medan hjärtana kommit hem utan att jag egentligen har tänkt så mycket på det. Det finns hjärtan i alla rum. Olika stora och olika fina. Alla med den varma känslan som hjärtan bär med sig. Tanken om kärlek, gemenskap och glädje.

Dessa betonghjärtan står på den stora vitrinen i vardagsrummet. Orden har jag skrivit själv.

Mosshjärtat låg på honörsbordet när vi gifte oss och pryder byrån i sovrummet
tillsammans med detta fat med hjärtan i porslin.

Det röda hjärtat har jag fått av min underbara dotter och det ligger för tillfället på kakfatet som står på köksbordet. Oftast ligger det på fönsterbrädan men har fått byta plats en stund.
Detta är bara några av alla mina hjärtan. Skulle jag visa er alla så skulle det bli alldeles för många foton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar