12 januari 2011

Allt eller inget.

Dagen började med besök hos doktorn. Nej, det är inte sant. Dagen började med att jaga på en långsam dotter som inte kan äta samtidigt som hon sitter ner verkar det som på morgonen. Inte står heller för den delen eller ligger. Sen ska hon klä på sig och då kan hon stå med tröjan i handen och bara stirra tills jag rycker den ur handen på henne och trär den över huvudet. Irritationsmoment kan man helt klart säga. Hon ska ju vara i tid till skolan och dessutom hade jag en tid att passa för ovanlighetens skull så då kunde inte jag sitta vid henne och se till att hon åt och klädde på sig som jag annars gör på morgonen. Jag skulle själv klä på mig och få Noel påklädd. Och så hade det ju snöat på natten så hela bilen var täckt och alla körde i snigelfart för att har det snöat så finns det risk att det hoppar fram isbjörnar framför bilen. Tjena vad stressad jag var. Stella kom till skolan i alla fall och Mikael släpptes av vid jobbet och jag kom i tid till doktorn.

Hos doktorn togs det massor med prover för att det är vad jag gör då och då. Ämnesomsättningen måste kollas och medicin ställas rätt. Viktiga saker. Så när ämnesomsättningen är rätt balanserad igen så styr jag mot nya mål. Dags att göra en omstart på livet när det gäller mattintag. Jag var så duktig fram till jul men den där julen förstör ju alltid. Men men, sånt är livet. Det är bara att ta nya tag och se till att ha roligt under tiden. Jippi och tjohej!

Nu är det Noelvila och sen ska Stella hämtas från skolan. Efter det hinner vi andas här hemma en stund för att sedan ta en tur till banken. Lite då och då får man allt visa sig där och se till att få ordning på pengarna. Inte för att vi har några men för att det ser bra ut, typ. Och när jag sedan lämnat av man med barn hemma åker jag iväg på bokklubb för att njuta av sällskap av de bästa kvinnorna i världen. Det ser jag fram emot. Mycket! Det är helt klart dagens morot.

Hur ser eran dag ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar