10 januari 2011

Dags att återgå till vardagen igen.

I dag är det sista dagen på jullovet. I morgon ska man upp tidigt och få iväg tjejen till skolan. Vardag igen. Som vanligt är det lite sorgligt när ledigheter tar slut men samtidigt tycker jag om när vardagen börjar igen om man går tillbaka till rutiner och vanligheter. Det blir lite mer gjort dessutom vilket ju är rätt bra.

Denna veckan finns det lite olika saker inplanerade men inget som känns speciellt betungande:

  • baka bröd.
  • åka iväg på bokklubb. går inte beskriva i ord hur trevligt vi hade!
  • åka och leka med kompisar i Kungsbacka - filmvisning för barnen. - verkligen supertrevligt!
  • besök på banken. - klart
  • greja med Stellas rum så hon får flytta in i det snart.
  • fortsätta projekt: organisering.
  • titta på ett hus bara för att det är roligt.
  • brodera på min märkduk så fort jag har köpt nytt garn. - garn är köpt.
  • fundera på en tavla som jag ska göra.- funderar för fullt och har nog kanske kommit på att jag inte vill göra någon tavla.
  • och så det vanliga som diska, tvätta, städa, laga mat.
En ganska vanlig vecka. Ser rätt trevligt ut tycker jag. Det ska förstås in lite bokläsning och skrivande i planen men det får jag alltid plats med så det behöver inte finnas med på checklistan.

Jag vet att många av er går tillbaka till vardagen och att en del av er säkert känner en viss ångest för det. Det tycker jag inte man ska göra. Man får se det nyttiga och braiga i vardag. Ledighet blir inte lika speciellt annars.

Kram på er och ha en fantastisk vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar