24 januari 2011

Den kommande veckan.

Den här veckan har mer innehåll än förra veckan hade. Det var härligt med en vecka utan några större måsten men så kan man inte hade det varje vecka. Jag har flera projekt planerade som jag ser fram emot att komma igång med.

  • baka bröd - helst flera sorter. Det är slut i frysen. - klart
  • förbereda inför huslighetsmöte hos mig på onsdag.
  • fortsätta med Stellas rum som nu är målat.
  • ta vara på frusna bär i frysen som väntar på att bli något gott.
  • få upp nya gardiner och göra fint på hyllorna i rummen. - klart
  • ta dagliga promenader
  • bokstavsvecka - mat är gott.
  • gå på sjuårskalas
  • städa nedervåningen ordentligt
Jag ser väldigt fram emot "huslighetsmötet" på onsdag. En liten grupp kvinnor som alla älskar att laga mat och känna sig förberedda ska samlas och dela med sig av tips. Denna gången ska alla ha funderat ut minst ett middagsrecept på sådant som finns i skafferiet. Inga frysvaror och inget som man har i kylskåpet med andra ord. Det kan vara bra när man blir insnöad eller bara har dåligt med pengar och det man har i sin frys och kylskåp är slut. Jag har planerat fikat ordentligt och ser fram emot kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar