01 januari 2011

1 januari 2011.

Då är det nya året inskålat med ett glas Herrljunga cider. En mycket trevlig kväll med familjen med mycket god mat, skratt, tjoande barn och spel. Samtalen var givande och de minsta barnen överraskade med att sova. Det äldsta barnet var med till en stund efter tolvslaget men somnade sedan snabbt. Vi vuxna var uppe alldeles för länge men hade så trevligt att vi inte ville lägga oss.

I dag har vi inte gjort någonting alls av vikt. Bara suttit och tagit det lugnt och ätit tacos på röda linser istället för köttfärs. Det var väldigt gott. Barnen somnade fint även ikväll och jag har spenderat min tid med att rita ett korsstygnsmönster. Den är klar nu så imorgon kan jag påbörja min märkduk. Det ska bli väldigt roligt.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Vad hedrad jag kände mig när jag såg att du hade läst om mig i Minnenas Journal! Och vad häftigt att du har kommit igång med en märkduk! Så roligt att korsstygnsbroderandet blir aktuellt igen. Du måste visa upp märkduken i bloggen sedan!

    Hälsningar fr Maja

    SvaraRadera