08 januari 2011

Städning av ovanliga utrymmen pågår.

I dag har jag legat i soffan och slötittat på tv. I en hel timme tror jag det var. Jag minns inte när jag gjorde det senast. Det var väldigt skönt. Det konstiga med att lägga sig i soffan och göra ingenting leder till att jag plötsligt får lust att göra det där jag tänkt göra länge men inte fått gjort. Varför är det så? Jo för jag får dåligt samvete av att göra ingenting. Fel jag vet men så är det med mig. Nu har jag gått igenom mina köksskåp. Ställt ordning allt och torkat alla hyllor. Man ser ingen större skillnad men jag vet att det är gjort och det räcker.

Mannen är ute i förrådet och städar. Kors i taket. Jag har väntat på detta sedan i somras och nu händer det. Undra hur egentligen ser ut där för det minns jag knappt. Jag har inte kunnat se golvet på ett bra tag. Det kanske jag kommer kunna göra innan den här kvällen är slut. Det ser jag fram emot.

Det händer saker i det Petterssonska hemmet med andra ord. Stora saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar