26 januari 2011

Änglarna omkring mig.

Jag samlar på änglar. Alla typer av änglar är välkomna in i mitt liv. Stora, små, vänliga, hjälpsamma, synliga som osynliga. Alla sorter går bra.

Att ha änglar omkring sig underlättar livet. Gör det där vardagliga himmelskt på något vis. De dyker upp från ingenstans, alltid vid rätt tillfälle. Telefonen ringer när man känner sig orolig över något och det är en kär vän på andra sidan som bara ringer för att säga hej och ett hur mår du. I bland ett sms med fina ord i mobilen som väntar när man minst anar det. Ovanligt nu för tiden men någon gång ibland hittar man ett vackert vykort i sin brevlåda från någon man inte pratat med på länge.

Änglar som dyker upp på tröskeln här hemma när orken tagit slut och hjälper till med det som behöver göras medan en trötter får sitta i soffan och prata av sig.

En underbart fantastisk man som vet vad jag behöver och ger mig en och annan uppmuntrande puss bara för att. Amelia som sitter på hyllan sydde jag när jag fyllde år då mannen tog barnen och åkte iväg hela dagen så att jag skulle få sitta och pyssla i lugn och ro. Det är änglalikt.

Jag har många änglar i mitt liv och det finns alltid plats för fler. Änglabetjäning är något av det vackraste som finns. Var någons ängel idag och din dag kommer bli underbar. Det lovar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar