31 januari 2011

Besök på Myrorna.

Äntligen lyckades jag ta mig till en second handbutik. Har längtat efter att komma iväg men det har kommit saker i vägen hela tiden men idag var jag med Stella på dansen och Myrorna ligger mitt emot. Att ha med sig en Stella i affärer är för det mesta bara ett nöje. Så var det idag. Hon hittade sak efter sak som hon tyckte var fina medan jag gick runt och letade kjolar och klänningar. Jag hittade flera stycken som jag gillade. Det var roligt att det fanns lite av välja mellan. Förutom klänningar hittade jag en mandelkvarn. Det har jag velat ha länge så det gladde mig.

Att fotografera med en ettåring i huset är inte så enkelt. Allt är spännande och allt ska pillas på så lillkillen fick helt enkelt också vara med.

Jag tycker faktiskt att den är rätt vacker. Ja, jag vet det är en mandelkvarn men vacker är den.

Jag provade flera klänningar och Stella hade många åsikter. "Den var inte så fin på mamma men den var fin." "Jag tror jag gillar den bättre än den andra." Det är inte illa att ha med sig smakråd när man går och handlar. Jag fastnade för två klänningar och på vägen till kassan säger myran: "Jag tror nog att du bara ska ta den klänningen. Den satt mycket finare och den var längre. Du behöver nog inte två." Så det blev bara en klänning. Billigare blev det ju då vilket inte är dumt.

Jag gillar "räfflet" men hade tyckt det var ännu finare om det hade varit klädda knappar.

Och till något mycket ovanligt. En bild på mig. Det hör till ovanligheterna. Jag blir ogärna fotograderad men ibland kan jag "ställa upp". Nu är det extra känsligt när kilona är så många men det ska det bli ändring på.

Och ett foto på lille Noel i sin underbara mössa som han fick av farmor. Hon hittade den uppe på vinden. Tror att Mikaels yngste bror hade den när han var liten. Jag tycker den är fantastiskt fin.

Det var så trevligt att få gå och leta klänning och mitt sällskap gjorde det bara ännu bättre. Jag rekommenderar att ta med sig en sexåring när man är ute och shoppar. De är alltid ärliga i sina kommentarer.

4 kommentarer:

  1. Hej på dej! Så kul att du "tittade in" till mig och lämnade ett spår efter dig, så att jag hittade hit!
    Härliga fynd du har gjort på Myrorna, - loppis kan man aldrig få för mycket av!
    Önskar dig en angenäm tisdag!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Fröken Grön: det är en väldigt fin blogg du har. Roligt att du kikade in hit också.

    SvaraRadera
  3. Hej! Vilken härlig blogg, och jag måste bara säga att du var modig som fotade dig i klänningen! Jag är själv överviktig och vet hur obehagligt det är att se sig själv på bild. Starkt gjort! Du vet väl om att du är vacker ;-)

    SvaraRadera
  4. Jessica: Vad roligt att du hittat hit till mig. Tack för dina fina ord. Det är verkligen inte det bästa jag vet att bli fotograferad.

    SvaraRadera