14 januari 2011

Spänning!

I dag har jag en sådan där ovanlig dag. Jag har ingenting planerat. Jag har ingen aning vad som kommer hända. Lite spännande måste jag säga.

Genast blir ju den stora frågan vad jag ska fylla dagen med? Ska jag bara gå runt och göra ingenting? Ska jag brodera precis hela tiden? Eller sticka? Ska jag städa bara för att det är det jag oftast gör när jag inte vet vad jag ska hitta på? Ska jag sätta igång något projekt som väntat länge nu? Ska jag sova. Nä, det ska jag inte. Kan bli svårt med en ettåring i huset.

Livet är allt bra spännande ibland!

Uppdatering: Började med att brodera en stund. Sov när Noel sov. Det var väldigt skönt och nu har jag tillbringat nästan två timmar med att städa nedervåningen. Inte för att det egentligen är så stökigt att det ska ta så lång tid utan för att jag lallar runt och grejar med annat under tiden. Snart kommer min syster.

2 kommentarer:

  1. Anonym09:38

    Oh som en omålad duk. Spännande vad du ska fylla den med. En sån dag önskar jag mig också.

    Det här med storlekar på klänningar tycker jag själv också är svårt. Jag tycker att det är jättesvårt att hitta fina vintageklänningar i större storlekar att lägga in i shopen, för de efterfrågas. Varför är det så? Att de flesta är i små storlekar? Eller kollar man på fel ställen?

    Dumt!

    SvaraRadera
  2. Catrin: Ja, det är underligt. Väldigt svårt att hitta och jag har verkligen ingen aning vart jag ska gå. Hör i Göteborg kryllar det ju förstås av affärer men vilka är bra, vilka har bra priser? För jobbigt nästan.

    SvaraRadera