03 januari 2011

Visit på antikvariat.

Ett besök på antikvariat har det blivit idag. Jag gick därifrån väldigt glad och det kändes som jag bar på en skatt. Inte var det någon skatt men precis det jag hade åkt dit för och hoppats att det skulle finnas. Jag ville ha någon "Husmoderns köksalmanack" för jag tycker de är så fina och har många gånger tänkt köpa mig sådana men det har inte blivit av. Någon märkbok kändes lockande och om det fanns så en bok om självhushållning. Och kan ni tänka er: allt fanns. Jag fick med mig tre Köksalmanack, en märkbok och en bok om vitbroderi. Självhushållningsboken håller hon för mig till nästa gång jag kommer.

Jag ska roa mig med att bläddra i mina nya fina böcker ikväll när mina måsten är gjorda. Det ser jag verkligen fram emot.


1937, 1941 och 1958

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar