27 januari 2011

Bokstavsveckan - torsdag.

Dagens middag: Thaistroganoff med ris

I dag kan man inte säga att jag lagat en tiopoängare utan riktig vardagsmat med en liten twist. Det mesta i dagens middag är ingredienser som jag inte tycker om. Jag tycker inte om korv, jag gillar inte kokosmjölk speciellt mycket och röd curry är absolut ingen favorit. Men eftersom mannen tycker det är gott med mat som innehåller kokosmjölk och curry så fick det bli det idag i alla fall. Korv gillar egentligen ingen av oss men vi är båda överens om att korvstroganoff är okej.

Att fotografera den här maten kändes inte speciellt inspirerande. Hur fint kan det bli med en röd kladdig röra. Plötsligt när jag står där och försöker få till det tittar jag ner på golvet och där ligger en kokosnöt. Den har lillkillen dragit fram från någonstans och då minns jag att vi köpte en i somras för att myran ville det och så har den blivit liggande. Med kokosnöten blir det i alla fall lite roligare.

Thaistroganoff

Falukorv - jag valde en av kalkon.
1 gul lök
1 burk med kokosmjölk
1 msk tomatpuré
ca 3 tsk röd curry
lite svartpeppar och salt

Fräs löken och stek sedan med falukorven. Häll på kokosmjölken och blanda i tomatpurén och den röda curryn. Krydda med lite svartpeppar och salt. Låt det puttra samman. Servera med ris. Jag kokade broccoli till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar