11 januari 2011

Bebis gör mamma tokig!

Nu är jag trött på det här. Mycket trött. I två månader nu har galningen till bebis fått för sig att nattetid ska man inte sova. Nä, då ska man ligga i sin säng och prata, sjunga eller gråta. Detta ska göras i minst 1½ timme men oftast 2 ½ timme. Helst vill förstås bebis upp och leka med sina leksaker men vägras av mamman. Mycket frustrerande tycker bebis. När bebis inte sover så betyder det att mamman inte heller sover vilket resulterar i en mycket trött och grinig mamma som tycker allt är jobbigt och omysigt.

Vad gör man med en sådan bebis? Säljer man bebisen? I så fall vart? Slår man träklubba i huvudet? Ger sömntabletter (har jag förstås inga och skulle inte ge heller. Skriver det ifall någon faktiskt skulle tro att jag blivit helt knäpp av sömnbrist)? Slänger ut bebis i snön? Jag har många fler alternativ men kanske att ni kan komma med några bättre.

Jag har slutat ge bebis välling på natten för jag tänker att det är kanske därför han vaknar. Han var hungrig nattetid länge men verkar inte vara det längre. Jag pratar knappt med honom på natten. Klappar på honom och säger "Nu ska du sova". Det är ungefär så det ser ut. Sen går mamman ut för att gå in igen någon stund senare. Om och om igen i 2½ timme. Jag blir tokig!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar