16 januari 2011

Lite gammalt och äldre.

När man organiserar hemma hittar man alltid saker som man glömt bort att man hade. I alla fall händer det mig. För det mesta är det saker som jag har letat efter men gett upp att någonsin hitta men så var det inte denna gången. Den här gången hittade jag en sak jag faktiskt inte ens visste att jag hade.

Men först vill jag visa de här fina näverburkarna som jag fick av min man igår. Han har gjort dem själv. I slöjden på mellanstadiet. Jag tycker de är jättefina och blev väldigt glad! Jag har inte bestämt vad jag ska ha i dem riktigt än men det ska jag säkert komma på snart.

Här har vi det jag hittade när jag städade. Visst är den fin? Det är ett näsduksetui. Förr hade man ju alltid en tygnäsduk i fickan och här är ett litet etui som man kanske hade i skåpet med sina rena näsdukar i. Det ligger två näsdukar i den. I år har jag tänkt att jag ska lära mig den typen av broderi som finns på. Det ska bli roligt.

Så det här med att städa kanske inte är det roligaste ni vet men det kan vara värt det. Ibland hittar man fina saker.

2 kommentarer:

  1. Anonym19:02

    Tack för titten inne hos mig och för din fina och stöttande kommentar. Den betydde mycket. Kram

    SvaraRadera
  2. Ensamma mamman:Det vara bara trevligt att kika in hos dig. Kul att du tittar in hos mig också. Ångest är inte lätt och det känns som vi som upplevt/upplever det behöver stötta varandra.

    SvaraRadera