11 januari 2011

Symötestisdag - garn!

I dag har jag letat fram lite garner för nu ska jag lära mig sticka förstår ni. "Stickskola à la mig själv" kan man kalla det hela. Vet inte riktigt vad jag ska sticka än men känner att det nog inte spelar så stor roll riktigt. Det viktiga är att jag lär mig grunderna så att jag sedan kan ge mig på att följa mönster och sticka mig en miljon koftor.


Förra veckan letade jag fram mina plåtburkar som jag visste att jag hade liggande någonstans och nu har jag sorterat mina nålar, knappnålar och säkerhetsnålar för sig. Lite lättare än att ha allt i en salig blandning. I den runda saken som det varit brieost i ligger det broderigarner

4 kommentarer:

  1. Vad du är driftig! Låter så härligt att du tänker lära dig att sticka! Tror att det är perfekt att göra sin egen lilla stickskola. Bara man vill det tillräckligt mycket och envisas lite kan man lära sig nästan vad som helst:)

    Gillar förresten ditt foto med garnerna och askarna. Snyggt!

    Kram fr Maja!

    SvaraRadera
  2. Husmorsskolan: Tack! Vi får väl se hur det går. Jag är inte känd för att ha tålamod men jag tänker ge det ett seriöst försök. Tack för att du gillade mitt foto.

    kram, dorro

    SvaraRadera
  3. Låter underbart att lära sig sticka, hoppas att det går bra :-)

    SvaraRadera
  4. mintekopp: Ja vi får se hur det går. Välkommen hit till mig!

    SvaraRadera