01 februari 2011

Symötestisdag - arbeta med trä.

Nu är jag helt ute och cyklar jag vet men jag tänker inte låtsas om det. Jag vet att vi virkar, stickar, broderar och syr men ibland gör jag lite annat också. Ibland är det att arbeta med trä som lockar. Oftast blir det en skylt men det händer att jag gör något större också.

I somras kände jag att mitt kök behövde en hylla till. En hylla att ställa fina saker på och jag ville även att det skulle gå att hänga ett och annat. Som en knopphylla men ändå inte. Jag kunde inte hitta något jag tyckte om på loppis så jag bestämde mig för att banka ihop en själv. Jag valde en dag då mannen inte var hemma för det kändes enklast så. Det blir så lätt att jag ber honom ta över annars och jag ville göra den själv. Resultatet ser ni här:


Till knopparna använde jag vanliga träplugg. Enkelt och bra.


Ljusstakar tror jag aldrig man kan få nog av. I alla fall inte den här mörka tiden på året. Jag kände för ljusstakar med fina ord på. Jag älskar ord. Så det fick det bli raka, höga med en kakform uppe på toppen.


Orden valde jag för att det är det jag söker i min vardag. Balans mellan måsten, andlighet och utveckling av mig själv. Harmoni för att jag behöver ha det i själen för att det andra ska fungera.


Så inget sytt eller virkat idag men jag virkar för fullt på mina mormorsrutor. Jag har inte riktigt bestämt vad jag ska använda dem till än men jag har en känsla av att det löser sig. Nu njuter jag av att jag kan.

2 kommentarer:

  1. Hej, Dorro!

    Det vrekar vara något konstigt med din länk. Jag kom till lapptäckesinlägget via länken, men nu hittade jag rätt... Vilken fin hylla! Det är roligt att snickra och bra att göra det när man är ensam i huset;) Då får man ju knåpa på eget vis. Det mesta brukar lösa sig tillslut! Blir spännande att se vad du tänker göra av mormorsrutorna! Roligt att du har fastnat i virkandet.

    Hälsningar fr Maja!

    SvaraRadera
  2. Husmorsskolan: Vad underligt att länken inte vill som det är tänkt. Gjorde ett nytt försök men den fungerade inte heller. Snickra är väldigt roligt om jag som sagt gör det när jag är själv så jag inte får en massa "råd" om hur jag ska göra.

    kram kram

    SvaraRadera