22 februari 2011

Symötestisdag - hinner inte med.

Just nu är det lullande av Stellas rum som tar all min tid. Ja, förutom att ta hand om hemmet och barnen förstås. I dag målar jag hennes kryddhylla som hon ska ha för förvaring av småsaker som pärlor och plotter. Småflickor har mycket sådant! Jag har en lång lista med projekt som ska tas tag i men det får vänta tills myrans rum är klart. I korgen kan ser ni lite av väskan som jag virkar till Stella. Den ska hon ha sina danskläder i är tanken.

På listan för projekt finns:
  • sy fåglar i filt till påskriset.
  • virka en plånbok.
  • virka ett etui för min mobiltelefon.
  • sy ett virketui.
  • sy en tygpåse att lägga sitt pågående projekt i när man ska iväg någon annanstans för att pyssla.
  • sy en kjol till Stella
  • sy ett par byxor till Noel
  • kanta en hel massa meter tyg att hänga för diverse dörrar här hemma (urtrist).
  • lära mig sy klänningar/kläder till mig själv
Listan är lång och den fortsätter fyllas på hela tiden. Det är ju så ofantligt roligt att pyssla och det är ju alltid bra att ha en lista att gå till när man är extra sugen.

Och just det, på fredag ska jag ha syjunta hemma hos mig. Ett helt gäng kompisar ska komma hit och ha sina handarbeten med sig. Det ska bli fantastiskt roligt. Tanken är att vi ska träffas var femte/sjätte vecka och lära varandra och se hur våra alster blir när de är klara. Jag ser väldigt fram emot detta.

10 kommentarer:

  1. Ja listan är lång! Men beta av ett o ett så går det nog bra!
    Sy egna klänningar lät kul... kanske man skulle virka en :P I brist på symaskin haha

    SvaraRadera
  2. Precis så är det, idéerna tar aldrig slut! Men roligt är det :)

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vad mycket spännande saker du har på din lista. När jag läste det där om att sy en påse för att förvara aktuella handarbeten i kom jag att tänka på en smart, urtjusig stickpåse som jag såg ett gratismönster till på nätet. Måste bara leta upp länken så kan jag visa dig... Kanske kan vara lite inspirerande att se hur den är gjord, även om det inte var en sådan du planerat att sy? Det där med att skriva listor är bra, förresten. Då slipper man ha allt i huvudet;) Ska nog skriva några listor jag med:)

    Kram fr Maja

    SvaraRadera
  4. yiskah: Ja varför inte virka en klänning! Den skulle bli hur fin som helst. Jag tar en sak i taget på listan utifrån vad jag har lust med. Det ska bli kul!

    Lillstrumpan: Nä idéerna tar verkligen inte slut. Det fylls på hela tiden.

    Maja:Jag är mästare på listor. Jag har listor för precis allt. Jag tar gärna en titt på påsen du sett. Jag hoppas hinna klart med något handarbete till nästa vecka. Har ju en syjunta att se fram emot. kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Vad roligt! Man borde absolut pyssla mer.

    SvaraRadera
  6. Skall också börja skriva lista (om jag törs, är rädd för att den blir lååång)För det poppar hela tiden upp nya projekt i skallen. Och inte har det blivit sämre sedan jag gick med i de här symötena. Man får sådan otrolig inspiration från alla. Inte minst från din lista!

    SvaraRadera
  7. Vi får väl se väskan så småningom : )

    SvaraRadera
  8. Hej, igen!

    Här är länken till den fina stick-väskan: http://needled.wordpress.com/2009/03/14/two-kates-project-bag/

    Vad tycks?

    /Maja

    SvaraRadera
  9. Jag brukar plocka åt mig tygkassar när jag har möjlighet. De är inte alltid så snygga men himla bra att ha sin stickning i. (tills man nu har tid att göra egna fina...)

    SvaraRadera
  10. Att vara någons fru: Man kan alltid pyssla mer.

    Hundra procent husmor: Ja listor är toppen. Man får lite mer struktur på sitt liv. I alla fall jag.

    Krisses hantverk: Väskan kommer visas så fort den är klar.

    Ann-Marie: Det är en väldigt bra idé. Det ska jag komma ihåg.

    SvaraRadera