19 februari 2011

Alla hjärtans dag ett par dagar för sent.

Eftersom vi låg sjuka på Alla hjärtans dag så blev det inget firande. Jag såg till att det blev idag istället. Mikaels bror och fru är i stan och besöker från huvudstaden så vi bjöd in dem tillsammans med Mikaels föräldrar och två bröder till. Vi hade en mycket trevlig kväll med godsaker, melodifestival och en massa prat.

Jag gjorde muffins med chokladhjärtan. De var riktigt smaskiga.


Jag fick även för mig att göra Petit Choux. Det har jag aldrig gjort förut. Det visade sig vara väldigt enkelt och snabbt gjort. Jag har grädde i tillsammans med sylten som jag gjorde tillsammans med Stella härom veckan.

Hjärtan är ett måste på Alla hjärtans så det fick bli några vaniljhjärtan också.

5 kommentarer:

  1. Vad mycket smarrigt du ha bakat. :) Ser så gott ut! :)

    Ha en fin söndag!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Anonym21:20

    Oj va fint du har gjort! Muffinsarna var ju helt underbara!Jag hoppas att du har haft en härlig helg ochh får en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  3. Anonym21:21

    Oj va fint du har gjort! Muffinsarna var ju helt underbara!Jag hoppas att du har haft en härlig helg ochh får en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  4. Oj så mycket gott! Vad duktig du är!

    SvaraRadera
  5. Min plats i solen: Ja oj vad smarrigt det var. Vi hade väldigt trevligt. Ha en fin vecka! kram

    Ensamma mamman: Tack! De var väldigt roligt att göra. Önskar dig också en bra vecka. kram

    Att vara någons fru: Jepp det var gott! Tack tack!

    SvaraRadera