09 februari 2011

A som i Ande eller andlighet.


Jag är en andlig person. Jag går i kyrkan varje söndag. Hedrar sabbatsdagen genom att inte utföra något arbete, gå i affärer eller annat som man gör vilken annan dag som helst. Jag spenderar en stund nästan varje dag med att meditera och försöka lyssna till vad jag ska lägga mitt fokus på just idag. Anden är närvarande i min vardag i stort sett varje dag. Jag lyssnar till den och ibland blir inte min dag som jag har planerat den utan som jag känner att den borde vara. För mig är min tro väldigt viktig och den största delen av mig själv. Den genomsyrar mitt liv och jag blir glad av det.

2 kommentarer:

  1. Jag är inte troende på så vis, men känner ändå som du. Något andligt, något öde... vad det än är. Vi människor har mycket inom oss som vi skulle kunna nå bara vi tog oss tid att lyssna till den där rösten eller känslan.
    Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  2. Husfrun: Ja att lyssna inåt är viktigt. Med övning blir man riktigt bra på det. Hoppas din dag artar sig! kram

    SvaraRadera