18 februari 2011

I som i "i en dimma" (hahaha, den funkar egentligen inte men det tänker jag inte bry mig om).


I dag har jag ingen energi. Tröttheten ligger som en dimma över mig och det är nästan svårt att ta sig fram. Av vilken anledning jag är trött vet jag faktiskt inte för jag har sovit ordentligt och jag har för ovanlighetens skull inte ont i kroppen. Det har jag inte haft på tre dagar. Utan medicin och inget ont!

Jag har trots detta plockat i dotterns rum och förberett för upphängning av saker på väggarna och jag har vandrat runt på övervåningen och funderat. Det sista låter kanske inte så jobbigt men när man är så här trött så är även det svårt att göra. Jag har planer på att baka senare när bebisen har sovit och jag har fått vila lite. Då ska jag baka det som jag hade planerat till Alla hjärtans dag men det blev ju inte mycket med det. I kväll kommer Mikaels bror och fru från Stockholm till Göteborg och imorgon ska de komma hit på fika. Många godsaker har jag tänkt mig.

Så min dag är inte speciellt fullspäckad. Ganska lagom faktiskt och baka är ju bara trevligt. Fast jag borde även dammsuga, moppa golven, göra köket skinande, dammsuga och våttorka trappan, städa övervåningen, tvätta minst en maskin och säkert en hel massa annat som jag inte kommer på just nu. Alla de sakerna ignorerar jag och tänker fokusera på att baka. Sån är jag!

3 kommentarer:

  1. Helt rätt! Städa kan man alltid göra sen ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag skulle vilja sitta och virka, men nej. Hela tvättstugan är bombaderad med smutstvätt och huset måste städas. Här blir det nog minst fem maskiner tvätt... dammsugning och moppning samt sortering av diverse olika saker - och iväg med källåtervinningen. Pust.
    Varför har du ont, reumatism?
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Det är rätt. Städdagar finns det nog av ändå ;)

    SvaraRadera