01 februari 2011

Dagens val av kläder.

I dag skulle vi till doktorn Ploppen och jag. Ploppen har varit dålig i sin lilla mage i snart fyra veckor så jag tyckte det var dags att träffa en doktor. Vi hade tid 14.40. Klockan 13.50 vaknade jag med ett ryck. Jag vilar alltid när bebis vilar för jag är för trött för att orka eftermiddagen annars. Det blev bråttom kan man säga.

Jag tog en snabb titt i garderoben. Tog en tröja och sedan kjolen som låg på sängen. Klädde på mig detta tillsammans med de lila strumpbyxorna och de svarta benvärmarna. Jag har alltid benvärmare på mig för annars blir jag för kall. Jag har aldrig byxor på mig utan bara kjol eller klänning då är det bra med benvärmare. Jag tog den knallrosa koftan i farten och slängde mig ut genom dörren med en yrvaken Plopp. I bilen när jag andats ut lite insåg jag att jag att jag var helt prickig. Riktigt fint faktiskt men ingen som helst tanke bakom.

Kjolen köpte jag på Indiska när det var halva reapriset. Den har blivit en favorit. Jag älskar den svarta spetsen i nederkant.
Tröjan har jag haft i flera år och även den gillar jag för den svarta spetsen under bysten som inte syns så bra här.

Den knallrosa koftan hade jag lagt till högen med för gamla och söndriga kläder som kan användas till ett sy projekt istället. Men i söndags letade jag fram den igen och sydde igen det söndriga och nu används den igen. Jag kommer nog ha den tills den ramlar i bitar. Jag är galen i de stora knapparna.

Och ja vi hann till doktorn.

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig kofta! Jag har en liten utmaning till dig på min blogg, om du känner dig manad :-)

    SvaraRadera
  2. Anonym20:51

    Åh tacks å mycket!

    Vad kul att du hittade en klänning! Hur ser den ut?

    SvaraRadera
  3. mintekopp: Ja, jag älskar verkligen den koftan. Ja, jag såg din utmaning. Rooligt!
    Catrin: You're welcome! Klänningen finns i ett inlägg längre ner.

    SvaraRadera