03 februari 2011

Om jag orkade...

...skulle jag:

  • Greja med Stellas rum så att det blir färdiglullat.
  • Ställa mig och koka marmelad på alla bär jag har i frysen.
  • Baka bröd för det börjar redan ta slut.
  • Gå en promenad i solskenet.
  • Äta lite mat för jag är jättehungrig men jag orkar inte äta.
  • Läsa i min bok som jag nyss fick hem men inte påbörjat än.
men det orkar jag inte utan istället ligger jag här i min säng och lyssnar på familjen på nedervåningen. Det är ganska trevligt faktiskt. Det är ju inte ofta jag får ligga i sängen timme efter timme men att vara sjuk är ju aldrig roligt.

Nu ligger jag och tittar på foton. Tulpaner gör mig alltid lycklig så detta foto sätter jag här för att muntra upp mig själv.

3 kommentarer:

  1. Krya på dig. Härligt ändå att du har familjen att lyssna till, det kanske muntrar upp. Här hemma är det alltför tyst, bara vinden som viner. Jag sitter hemma själv och pluggar.

    SvaraRadera
  2. Husfrun: Att lyssna på familjen är härligt tycker jag och skönt att "slippa" vara den som ordnar med allt. Duktig du är som pluggar. Det skulle jag aldrig orka göra.

    SvaraRadera
  3. Anonym15:35

    Tack för utmaningen - såg den nu. Ska svara så fort jag hinner. :)

    Jag håller med dig, tulpaner gör mig också lycklig!

    SvaraRadera