15 februari 2011

F som i familjeutflykt.

Efter att ha suttit i karantän i ett par dagar var vi alla sugna på lite äventyr. Vi begav oss till Universeum. En utflykt piggar alltid upp. En massa äckliga ormar, fina fiskar, vackra fåglar och söta apor. Och dessutom plats för en massa spännande lek.

Ormar är inget den här mamman tycker om men bakom tjockt glas kan det vara okej i alla fall.


Hajarna ser så fridfulla ut när de simmar runt i sitt stoooora akvarium.

Jag gillade den gula fisken. Vad den hette har jag glömt men det kan ha varit kirurgfisk av något slag. Av någon anledning kom jag att tänka på citronfjärilen och fick lite sommarkänslor.

Vackra maneter.

Inne i regnskogen träffade vi en röd Ibis

och ett helt gäng med silkesapor.

De starka myrorna spatserar på rad mot sitt mål.

Inne i upptäckarhallen fastnade Noel för polisbilen. Där stod han en lång stund och tittade

medan Stella sysselsatte sig med att klättra på klätterväggen. Hon var riktigt duktig.


Okej, jag vet att det ska vara en bild per bokstav men idag fick det bli så här.

5 kommentarer:

  1. kul att du gillade mina kalsonger och att du blev inspirerad=) det är ju det bästa, att kunna inspirera andra till att göra något liknande eller något helt nytt. så jag hoppas att få se ett par kalsonger hos dig cokså då framöver. kram på dig

    ps. supersnygga mormorsrutor. håller själv på med rutor till två olika projekt, en stor filt och ett litet projekt som jag hoppas ha klart tills nästa symötestisdag.

    SvaraRadera
  2. Nej, ormar är inte riktigt min cup of tea heller, knappt ens bakom tjockt glas :)

    SvaraRadera
  3. Bra idé. Det gör jag görna. Storlek? Färg?
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Jomen det låter roligt :) Jag gör ett försök så får du se sen vad du tycker. Vad tycker du om färgval?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Absolut. Jag har inget rosa hemma men håller på att virka en mall nu - kan ta kort och lägga upp på bloggen sen så får du se om du gillar det eller ej.
    Sidenbandet - hur långt, eller fixar du dit det själv kanske?
    Kram.

    SvaraRadera