22 februari 2011

Fyndat.

Det finns en affär här i stan som jag är mycket förtjust i. Haga Hem heter den och har inredningsdetaljer i massor. Då och då lyxar jag till det med att gå in där. Det händer inte ofta för jag blir sjuk av alla fina saker som jag bara har råd att klappa på.

Men idag hände det. Det var rea. Och inte vilken rea som helst. 70%! Det är rea som heter duga. Det var förstås julsakerna som reades ut men det gjorde inte mig något alls för jag hittade de vackraste röda skålar jag sett. Eller det är väl en lögn men just idag var det de vackraste jag sett. Det fanns fat och små skålar i samma serie. Fantastiska!

Det fina fatet har ojämn kant. Det gillar jag. Så där vågig och fin. Tänk vad fint att lägga upp mat på den.
Och skålen. Den vackra vackra skålen. Den ska få en hedersplats i mitt kök.

Ni ser ju hur vackert det är. Jag känner mig så glad för dessa fynd.

Jag hade kunnat köpa två skålar och inte betala vad en skål kostade före rean. Med både fat och skål kom jag inte ens i närheten av skålens pris. Det kallar jag att fynda.

På vägen tillbaka till bilen gick jag in på Myrorna. Stella var lite avig till denna idé men gick med på det om vi bara tittade på porslin och inte på kläder. Så så fick det bli. Hittade inget extraspeciellt idag men fick med mig en fulröd ljusstake i trä. Jag gillar formen på den och när den är sprayad vit så tror jag den kommer vara fin fin.


Ser ni hur fint solen lyser in i mitt hem. Det är lycka det.

2 kommentarer:

  1. 70% är ju en riktig guldgruva. Och inte gör det väl nåt att det är julsaker - det gäller ju att bunkra och passa på. Finfint.

    SvaraRadera
  2. Husfrun: Ja verkligen en guldgruva. Hade jag varit rik, vilket jag verkligen inte är, hade jag köpt många fler saker. Men jag är sååå nöjd med skålen och fatet.

    SvaraRadera