28 februari 2011

L som i lista.

Ni vet redan att jag är en person som skriver listor. Det är svårt att förklara hur stor del av mitt liv dessa listor är. Jag skriver listor för allt. Planeringslistor. Pyssellistor. Projektlistor. Matlistor. Inköpslistor. Man kan lista precis allt och så känns allt så bra och organiserat.

Att skriva listor är något man gör i min familj. Min farfar hade alltid en liten lapp i sin skjortficka. På den skrev han allt. Han skrev så smått så han själv inte kunde tyda det sen men han fortsatte på samma sätt år efter år. Min pappa är likadan. Han skriver också smått men kan fortfarande tyda vad han skrivit. För det mesta.

Jag skriver listor. Därför är jag.

5 kommentarer:

  1. Jeg liker også lister...problemet er at når jeg har skrevet listen, så er jeg klar... (det er ikke sikkert jeg får utrettet alt - men dahar man tømt hodet)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar listor. Jag listar allt. Det är just att få skriva som gör att dessa listor kommer till, jag tycker så mycket om att skriva och forma orden :)

    SvaraRadera
  3. Helen: Precis så är det. Man måste få det ur huvudet annars kommer stressen. Jag lyckas inte heller göra allt på lisan. Välkommen hit Helene.

    Helena Ljunggren:Jag är nog lite samma där. Jag älskar att skriva så jag tar tillfället i akt att göra det i alla former. Roligt att du kikar in här hos mig. Fantastiska foton på din blogg.

    SvaraRadera
  4. Men det är ju bra med listor! Man känner sig så organiserad :)

    SvaraRadera
  5. Att vara någons fru: Men eller hur?! Man känner sig nöjd och klar innan man ens har börjat.

    SvaraRadera