02 februari 2011

Underbart väder och en utmaning.

Och idag skiner solen. I går regnade det hela dagen. Det var urtrist. Nu hör jag fåglarna kvittra och jag får en längtan efter att gå ut. Jag har inte fått längtan att gå ut sedan hösten var som vackrast. Det vänder märker man. Det är ljusare. Så underbart skönt.

Jag har blivit utmanad av mintekopp så jag tänker ta och försöka svara på frågorna som ingår.

Hur länge har du bloggat?
Sedan 2005. Det blev inte så mycket skrivet i början men med åren har det blivit mer och mer

Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
Ja, det blir ju en hel del bloggar per dag. Jag går in på allas som kommenterat och sen har jag mina favoriter som jag återvänder till varje dag.

Av de bloggar du läser, hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
Jag skulle nog säga att de flesta är ämnesbloggar. Pyssel och inredning blir det ju en hel del av men jag tycker nog att även ämnesbloggarna är dagboksbloggar på ett sätt. Alla berättar ju sin historia genom de intressen som de har.

Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det kan jag inte veta säkert för jag har inte frågat men jag tror det. Jag skriver ju ganska mycket om min vardag och de jag känner är en del av den.

Har du hittat en gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag skriver nog om ganska mycket i mitt liv men självklart berättar jag inte allt. Det finns saker som man ska hålla privat tycker jag.

I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?
Självklart vill jag ha bekräftelse. Jag blir superglad för alla kommentarer som jag får men jag bloggar för att jag tycker om att skriva och för att det är ett av mina sätt att skriva ner vad som händer i mitt liv.

Har du träffat människor IRL efter att du har träffat dem via bloggen?
Nej inte än men det finns några jag inte skulle ha något emot att träffa. Det finns så många härliga människor därute.

Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga?
Det beror nog på hur mycket man berättar om sig själv men jag tror nog att det som kanske är mest "farligt" med bloggandet är tiden framför datorn.

Hur ser bloggandet nackdelar ut för dig?
Bloggandet för mig är ett sätt att träffa människor och hitta inspiration till mitt stora pysselbehov så det är främst positivt. Men det som är nackdelen är att det blir lite för mycket stillasittande vissa dagar. Det är aldrig bra att sitta still för länge.

Tror du att du fortfarande bloggar om 2 år?
Jag har svårt att tro att jag inte gör det.

Jag vet inte vilka jag ska utmana för jag minns inte vem som redan fått denna utmaningen men kanske Min plats i solen, Garderobstankar och Anja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar