08 februari 2011

Symötestisdag - en strut och Fabrikens tisdagstema - skyltar.

I dag slår jag ihop symötet och Fabrikens tisdagstema. Temat på Fabriken denna vecka är hand made by me och det är väl precis det som alla symötestisdagar handlar om.

Till symötet vill jag bidra med min strut som hänger och möter mig i hallen när jag kommer hem. Den är bara en dekoration men jag gillar den. Att göra strutar är väldigt lätt och ett snabbt sätt att få till något nytt i sin inredning om man inte riktigt har ork att dra igång ett stort projekt. Vad man har i sin strut beror på smak och tycke.

Jag har valt att ha mina pärlhalsband för att de är så vackra men sällan hamnar runt min hals.


Till Fabriken vill jag även bidra med mina skyltar som jag har gjort. Det har blivit ett par stycken insåg jag när jag gick runt och fotograferade.

Den första hänger i hallen med den vita struten hängande under. Texten är tagen ur en psalm som jag tycker väldigt mycket om.

Det första som möter oss och våra gäster när man kommer in till oss.

Och i sovrummet står den här tillsammans med den lilla flickan som ber en kvällsbön.

Jag gillar min lilla hjärtskylt. Den står på fönsterbrädan i sovrummet och lyser upp med sitt röda hjärta.

12 kommentarer:

  1. jättefina saker du gjort=) liknande strutar gjorde jag i julas och hängde upp i granen=)

    SvaraRadera
  2. eddy: tack! Ja, strutarna är enkla att göra och det är skönt att ibland inte behöva tänka så mycket.

    SvaraRadera
  3. Du verkar ha ett jättehemtrevligt hem, pyntat från hjärtat.

    KRAM LISA

    SvaraRadera
  4. Krutrut-Lisa: Åh tack! Jag älskar mitt hem. Jag kan bli avundsjuk på andras hem men sen när jag kommer hem är ändå mitt eget bäst.

    kram

    SvaraRadera
  5. Hur blev det med den där toaskylten som jag hade så många bra textidéer till?

    SvaraRadera
  6. Glömde säga att jag nog alltid varit lite avundsjuk på den där struten med pärlhalsbanden i. Den är så fiiiin. Men jag tror inte att den skulle passa hemma hos mig. Tror du?

    SvaraRadera
  7. Villeosagamamman: jag kunde inte välja vad jag skulle skriva på den efter alla dina fantastiska förslag. Angående struten: se till att sy dig en sådan dårå. Det gör du på en sekund.

    SvaraRadera
  8. Oh så söt strut!
    Och vackra skyltar.
    Helt i min smak!
    MArja

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Struten är mycket söt! Och så fint med halsbanden i... Roligt att tygstrutar går att anpassa efter årets alla tider. Kanske man ska sy sig några fina till påsk? Ja, det ska jag fundera på;)

    Hälsningar fr Maja

    SvaraRadera
  10. Oj, vilka fina saker du gjort. Gillar det verkligen även om det inte skulle passa jättebra hemma hos mig :)

    SvaraRadera
  11. Vilka otroligt snygga skyltar! Jag älskar hur de ser "genuint" slitna ut.

    SvaraRadera
  12. Marja: Tack! Jag är glad för mina skyltar.
    Husmorsskolan: Jag tycker absolut du ska göra påsk-strutar. Fyll de med smaskigt godis.
    Lovisa Nöjd: Tack!
    Att vara någons fru: Ja, jag gillar när det inte ser för mycket ut utan gärna så trovärdigt slitet som det bara går. Sandpapper är en bra vän.

    SvaraRadera