15 februari 2011

Symötestisdag - tavla av mormorsrutor.

Mina mormorsrutor som jag virkat på då och då ett tag har blivit en tavla. Den ska monteras bättre än vad den är nu så det blir lite rakare men jag hann inte riktigt med det inför denna veckans symöte. Maginfluensan kom i vägen kan man säga.

Tavlan ska hänga i Stellas rum är tanken men ni får inte se den upphängd där förrän allt är färdiglullat. Det är på god väg.

Att virka mormorsrutor är verkligen rogivande och roligt. Jag har en plan för en stor filt för soffan att mysa under nästa vinter. Jag tror jag ska göra gigantiska rutor istället för små men vi får se hur det blir när jag väl sätter igång.

4 kommentarer:

  1. Så fint att göra en tavla av mormorsrutorna! Rutorna i sig själv är otroligt fina. Och det där med en filt till soffa låter som en bra ide´tycker jag:)

    Skönt att du mår lite bättre nu!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Husmorsskolan: Jag hade tänkt göra en kudde men så tyckte dottern så mycket om rutorna så jag tänkte att jag gör en tavla till hennes rum istället. Det är verkligen skönt att må bättre och jepp det blev hastigt och lustigt gjort så det behöver helt klart fixas till innan det får hamna på hennes vägg.
    kram

    SvaraRadera
  3. Mormors-rutor kan vara en av de finaste sakerna man kan virka. Själv håller jag på med en liten pläd till katterna. Men tavlan var en riktigt smart grej!

    SvaraRadera
  4. Lovisa-Nöjd: Katterna kommer bli väldigt glada. En varm pläd att gosa på.

    SvaraRadera