10 februari 2011

En låda full med förkläden.

I natt drömde jag att jag hittade ett villaområde inklämt mellan vårt radhusområde och villaområdet bredvid. Ett hemligt område med bara fantastiskt vackra hus helt inrett i min stil. Det var 40-tal och vita möbler överallt. Människorna kände inte till något om våra områden. Visste inte att de existerade så jag konstaterade att det måste vara en helt egen värld jag hamnat i. Ett av husen var konstigt nog blått och uppdelat i tre hus typ med en hel övervåning ovanpå. Hur man kommunicerade mellan husen framgick inte i drömmen. Jag gick från hus till hus och älskade alla vackra saker men kom fram till att det enda jag önskade mig var en stor låda med förkläden. Bara förkläden. Inget annat. Tydligen ville jag inte ha de fantastiska skåpen, mandelkvarnarna eller porslinet. Nä, jag ville ha förkläden! Där vaknade jag.

Hmm, vad gick den här drömmen ut på tro? Jag behöver genast en drömtydare för detta känns som en dröm full av tolkningsmöjligheter.

3 kommentarer:

  1. Ja oj, där kan man tolka in mycket! En längtan efter något?

    SvaraRadera
  2. Att vara någons fru: Ja kanske. undra vad?

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot att vrida och vända på denna dröm vid tillfälle!

    SvaraRadera