19 februari 2011

Jag älskar tyg!

Vi tog oss en tur till Skroten idag. Den bästa tygaffären i världen. Billiga tyger och i massor. Det skulle handlas in tyg till Stellas rum, till Noels rum och till att sätta för ytterdörrarna.

Det första tyget som hoppade på mig var detta underbara uggletyget. Det är lite manschesteraktigt och mjukt. Hur härligt som helst. Jag tog det utan att ha en aning om vad jag ska göra med det men hem till mig det skulle det.

I kassan kom jag på att det nog ska bli en kjol till Stella och ett par byxor till Noel. Så det blev till att skynda till muddhyllan också. Visst kommer det bli fint? Det tror jag!

Jag var ute efter ett uggletyg att ha i Noels rum men det var inte speciellt lätt att hitta. Efter en stund förstod jag varför. Alla tyger med ugglor på låg i en annan kunds vagn. Jag fick helt enkelt sno en rulle från henne.

Stella har ingen dörr i sitt nya rum och hon behöver ingen heller men ibland kan det ju vara trevligt att få vara lite privat så jag köpte ett tyg som hon kan dra för om hon vill. Stella tycker väldigt mycket om fjärilar så det fick bli ett tyg med fjärilar och andra insekter.


Nu ska jag bara sy allt som jag vill ha det och hänga på rätt plats. Det ser jag fram emot. Tänk vad söta mina fina barn kommer bli i sina ugglekläder!

9 kommentarer:

  1. Vilka underbara tyger!

    SvaraRadera
  2. Uggletyget vat fantastiskt!

    SvaraRadera
  3. mintekopp: Mhm! Jag är mycket glad.

    Att vara någons fru: Fantastiskt! Jag har klappat på det flera gånger under dagen.

    SvaraRadera
  4. Jättefina tyger! N o S kommer bli hur fina som helst. Ska bli kul att se. Åååå vad roligt med Skroten och klappa tyg!

    SvaraRadera
  5. Helt underbara uggletyger. Tänk en enkel förklädesklänning. Hur coolt som helst.

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga tyger! Jag fastnade framförallt för uggletygerna. :) Så fräcka! :)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  7. Villeosagamamman: Ja jag tror nog de blir väldigt fina. Framför allt om jag får din hjälp att få till kläderna:P kram

    Husfrun: Förklädesklänning! Hmmm, får fundera lite vad det ska bli.

    Min plats i solen: Ja, uggletygerna är underbara verkligen. kram

    SvaraRadera
  8. Hej! Uggletyget i manchester högst upp är ett tyg jag älskar o letar efter. Du hade köpt de på skroten, vet du om de finns ngn annanstans? Eller kanske du har en liten bit över som du kan tänkas sälja ;-)

    SvaraRadera
  9. Hej! Uggletyget i manchester högst upp är ett tyg jag älskar o letar efter. Du hade köpt de på skroten, vet du om de finns ngn annanstans? Eller kanske du har en liten bit över som du kan tänkas sälja ;-)

    SvaraRadera