03 februari 2011

Tristess och några blogglänkar.

Okej nu är jag fasligt uttråkad. Att ligga här och inget göra är inte alls vad jag anser vara roligt. Självklart är det underbart att få ligga och vila och inte känna att jag måste göra en massa saker. Dessutom är det inte fel att bli uppassad. Just nu fixar mannen te åt mig. Inte alls fel.

Men att slappa för mig innebär sällan att ligga still i sängen eller sitta i soffan och titta på tv. Nä, slappa för mig är att pyssla något som jag längtat efter att få greja med men inte kunnat för att det kräver att jag kan hålla på utan att bli avbruten samt barnfritt. Det är att slappa. Det jag gör nu är tristess men jag orkar inget annat.

Nu när jag ligger här så ägnar jag min tid till att surfa bloggar. Hjälp vad många det finns. Det är verkligen en hel djungel. Det finns vackra bloggar. Pyssliga bloggar. Matiga bloggar. Tjatiga bloggar. Familjebloggar. Huslighetsbloggar. Tuffa bloggar. Inte min smak bloggar. Nyhetsbloggar. Modebloggar. Hur många som helst finns det. Jag måste sitta med papper och penna och skriva ner de jag gillar annars glömmer jag. Jag ska skaffa mig Google Reader men har inte kommit dit än. Det är nog dags nu.

Här är några av de bloggar som jag återkommer till ofta:

Villa Freja som skriver om sin vardag med familj och pluggande. Hon skriver om sina tankar om livet. Jag tycker hon skriver vackert och berörs av hennes tankar.

Min plats i solen har en ofantlig talang när det kommer till att skriva. Det blir poetiskt. Och dessutom är hennes fotografier helt fantastiska. Hon skriver om sin vardag med sin familj med en hel del andra inlägg om saker som sker i samhället. Jag kikar in hos henne varje dag och har gjort ett bra tag nu.

Garderobstankar drivs av en tjej som gör egna smycken och har en egen vintagebutik. Hennes drivkraft inspirerar mig.

Hemliga Arnes öppna bok skrivs av en av de modigaste kvinnor jag "träffat" på länge. Hon skriver om förlusten av ett barn och om lillebror som bor i magen. Det är både sorg och lycka samtidigt.

Bland rosor och prickiga tekoppar är en helt fantastisk inspirationskälla. Jag går in här då och då och förundras över allt det vackra som hon gör.

Det får räcka med fem länkar idag. Jag skulle kunna länka till hur många som helst.

2 kommentarer:

  1. Hej! I dag besöker jag din blogg för första gången. Trivs direkt!
    Ville bara säga det.
    All Värme!

    SvaraRadera
  2. Hundratretton: Åhhh, tack! Välkommen hit!

    SvaraRadera