26 februari 2011

Syjuntan - första träffen.

Vilken fantastisk kväll vi hade. Alla kom och var ivriga på att få börja arbeta på sina projekt. Efter att ha fått i oss lite mackor så satte vi oss i vardagsrummet och rotade fram våra saker ur korgarna. Hur roligt som helst. Det blev mest virkning denna kväll. All gjorde sin grej och under tiden pratades det och skrattades det åt allt och inget. Underbart!

Några av oss i full gång.

Min goa tjej var med större delen av kvällen. Hon sydde en dinosaurie och försökte sig på lite virkning. Virkning är inte lätt för en sexåring men hon arbetade på tålmodigt.

Först kom vi fram till att det nog var Trassel i filmen "Trassel" som hon höll på med men efter en halvtimmes knåpande kom hon fram till att det var en discoboll. Den hänger nu på familjeväggen i vardagsrummet och glänser.

Visst är hennes dinosaurie fin? Hon har redan sytt två innan och har ett par stycken kvar. De ska stoppas med vadd och när alla är klara kommer hon ha en hel dinosaurievärld.

Min syster försöker sig på virkning för första gången. Hon var riktigt snabb på att fatta.

En till som tog tag i virkning för första gången.

Här har vi mästaren i virkning. Det finns ingenting hon inte kan knåpa ihop. Hon är vår läromästare.

Här har vi "en av mina käraste vänner" (kanske har ni börjat märka att detta återkommer i bloggen då och då. Det är ett litet internt skämt mellan oss att om jag "snor" någon av hennes idéer så måste jag nämna henne på detta sätt i bloggen). Hon virkar på en fin ram.

Här virkas det en blomma.
På Rusta kan man köpa 10 nystan med garn för 100 kr. Det kallar jag billigt. Garnet är jättefint och fungerar utmärkt att virka det mesta av.

Här har vi den fina ramen.

Detta glada gäng var med den här gången. Jag hoppas att ni som inte kunde komma igår kan komma om en månad när vi träffas igen. Det här med syjunta var verkligen roligt och jag tror att med tiden kommer det att produceras mästerverk.

7 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt och trevligt ni verkar ha haft det! Den som ändå hade varit med;)

    Kram fr Maja

    SvaraRadera
  2. Maja: Du får komma och vara med någon gång. Du är så välkommen! kram

    SvaraRadera
  3. Å vad jag hade roligt!!! TACK för kvällen! MERSMAK!!

    Väldigt snygga foton på mig. Hehe.

    SvaraRadera
  4. Villeosagamamman: Det var verkligen hur roligt som helst. Fotona på dig där du tittade in i kameran hade du inte velat att jag la upp. kram

    SvaraRadera
  5. Vad kul ni måste ha haft! Tack för tipset om Rusta. Väntar på virknålar från eBay så nu ska jag också virka blommor.

    SvaraRadera
  6. Anja: Vad roligt! Blommor är så fina och går att använda till så mycket!

    SvaraRadera
  7. Jag blir alldeles varm bara jag tänker på hur trevligt ni hade!

    SvaraRadera