03 januari 2012

Dagen som gick.


Vissa dagar bara springer iväg. I dag har det varit så. Mannen har fortsatt med väggen trots två barn springande kring benen och jag har försökt att se till att de inte varit allt för mycket i vägen. Det har gått ganska bra. Vi har kört Stella till ett kalas och sen åkt vidare till färgaffären för att köpa färg så vi kan måla Noels rum när det är spacklat och klart. Jag mellanlandade en kort stund här hemma innan jag satte mig i bilen igen för att hämta Stella. Medan barnen sprang runt här som tokar och lekte lagade jag middag. Det blev visst Shepherds paj. Det var inte tanken från början men så blev det. När jag gjort det mesta med maten var det dags att sätta sig i bilen igen för att köra Stella till bästa kompisen och övernattning. Som hon har längtat. Noel fick följa med, med förhoppning om att han skulle sova hela vägen dit och tillbaka. Det gjorde han. En exalterad Stella hoppade ur bilen och sprang in till kompisen. Jag kan tänka mig att det leks intensivt nu. När Noel och jag kom hem igen åt vi middag. Mannen tog sig en liten vilostund och fortsatte sedan att greja med väggen medan Noel och jag har lekt med hans kassaapparat och suttit i soffan. Snart ska mannen iväg på möte och jag ska städa ordning lite efter allt dammande och Noel får leka bäst han vill tills det är dags att sova. Då ska jag sätta mig i soffan med en stor kopp med te och några chokladbitar. Om jag orkar ska jag planera middagarna framöver och räkna matpengar. Låter väl roligt eller hur? Om jag inte orkar blir det nog mest en massa zappande framför tvn tills mannen kommer hem igen och tvingar mig i säng.

En tisdag hemma hos oss. Inte speciellt spännande men ganska intensivt och glatt. Jag älskar min familj. Vi har det så mysigt tillsammans även dagar som denna.

2 kommentarer:

  1. Hej Dorro!

    Jag tycker att det låter som en alldeles förträfflig dag Dorro! :)Själv tycker jag att det är just de där vanliga vardagarna som är de allra bästa. Fyllda med kärlek, trygghet och glädje. Det är i det lilla som livet blir stort.

    Sköt om dig vännen och ett strålande fint 2012 önskar jag dig och familjen och fortsätt njuta tillsammans av era härligt vanliga dagar!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Lotta: Ja jag älskar helt vanliga dagar. Dagar som är lika varandra men ändå fulla av saker man inte kan räkna med. Som jag skrivit så är mitt mål i år att vara mer positiv i min vardag. Jag ser fram emot att bli bättre på att se det lilla. Jag är rätt bra på det nu men man kan alltid bli ännu bättre. Vilken attityd man har är så avgörande för hur dagen blir.

    kram kram

    SvaraRadera