16 januari 2012

Dagens löfte.

Dagens löfte: Ta vara på positiva och fina ögonblick. Fokusera på det som är bra istället för att jämra mig över det som känns jobbigt.

Resultat: Det har blivit en riktigt bra dag förutom sista timmen före mannen kom hem men så är det alltid. Då är Noel urflippad och jag ska laga mat samtidigt. Men vi tog en trevlig tur till Plantagen där barnen gick och luktade på alla blommorna. Vi pusslade tillsammans och sjöng sånger till alla bitarna. Barnen lekte tillsammans medan jag satt och grejade vid datorn och vi avslutade dagen med en god middag och en härlig kvällspromenad. Dagens överraskning var att Noel somnade tidigare än jag trodde på dagen och jag kunde sitta helt för mig själv och göra vad jag kände för. Toppen!

5 kommentarer:

  1. Fin inställning, men ibland kan det vara tufft. Kämpa på! Du fixar det! Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja inte är det lätt. Det är en träningssak men jag tror absolut att det går. kram kram

      Radera
  2. Ber att du ska få en fin vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det behövs verkligen!

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera