06 januari 2012

Dagens löfte.

Dagens löfte: Jag har en tendens att bara lägga av mitt i ett projekt. Som idag när det ska målas så kommer jag någon gång under dagen känna mig fasligt trött och då vilja lägga mig. Saken är den att egentligen måste jag inte lägga mig men jag gör det för att jag vet att jag kan och mannen fixar klart. Det är ett av mina spöken kan man säga. Så dagens löfte är att när den psykiska tröttheten kommer över mig ska jag gå iväg en stund och göra något annat och sen återgå.

Resultat: Vi har haft en trevlig dag idag. Lite stressigt i början med förberedelserna för att komma igång. Det blev så att Mikael målade, jag assisterade lite men mest städade jag bort julen. När jag kände mig så där trött som jag gör så satte jag mig och läste lite i boken som jag läser för tillfället. Det fungerade riktigt bra men nu är jag bra trött.

3 kommentarer:

  1. Jag säger som så, att det spelar ingen roll att man har svagheter så länge man vet om dem..! :-D

    Lycka till med målandet! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Tina, det är bra att du känner till din svaga punkt. Det är en mycket bra början!
    Håller tummen på att du fixar det!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. tinajo: Ja så är det ju absolut. Första steget till förändring är att veta vad det är man behöver förändra. Tack!

    Tina:Tack Tina! Det känns skönt att ha er som hurrar för mig:)

    SvaraRadera