23 januari 2012

Dagens löfte och måndagslistan.

Så har ännu en helg gått och det är en ny vecka med nya utmaningar. Det är alltid lite segt att komma igång på måndag morgon tycker jag men efter en stund är man inne i sin vardagsrutin igen och allt går som på räls. Disken som inte fick plats i diskmaskinen igår är nu inställd och håller på att bli ren och Noel leker med sina bilar på vardagsrumsgolvet. Jag sitter här vid datorn och kör min morgonrutin med sidor att läsa. Samma mönster samma morgon. Vanemänniska kan man säga. Om fyrtiofem minuter kommer två vackra kvinnor hit för att dricka te och prata lite. Det är inget jag är speciellt van vid att någon dyker upp redan klockan nio på morgonen men det känns riktigt trevligt. Kanske kan bli en grej av det? Vad veckan har att erbjuda är lite blandat. Lite tandläkare för sonen och en massa telefonsamtal att ringa för mig och sen allt det vanliga som händer varje dag.

Dagens löfte:  Jag känner mig ganska trött efter helgens trevligheter så idag lovar jag att jag ska ha en skrotdag. En dag då jag sitter och läser bok, dricker massor med te, leker med Noel och bara tar det lugnt.

Resultat: Alltså jag är helt grym på att skrota. Noel och jag har bara kramats och läst böcker hela dagen idag. Väldigt härligt. Får verkligen hoppas att jag har energi att göra något mer produktivt imorgon.


Idag är det måndag och jag är glad för att:
  • jag får börja en ny vecka.
  • det föll snö i lördags och den härliga promenaden vi fick.
  • det gick bra att köra till goda vänner igår kväll trots att det var rejält halt (jag är väldigt rädd för halka).
  • jag har flera böcker som väntar på att bli lästa.
  • mitt hem är ganska städat så att jag kan börja min dag med att sitta ner och ta det lugnt istället för att städa.
  • min underbara familj som är bäst av alla.

4 kommentarer:

  1. Låter som du har läget under kontroll, härligt! Vad mysigt att få vänner hem sådär en måndagsförmiddag. Ha en fin dag! KramLinda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läget under kontroll det vet jag inget om;). Det var väldigt mysigt att få vänner hem trots tidig morgon. Vi hade väldigt trevligt ihop.

      kram

      Radera
  2. Din lista är fin som bara den, ta vara på nuet!
    Hoppas du får en trevlig fika med vännerna, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar tackar. Fikat var väldigt trevligt. En massa tjattrande. kram

      Radera