06 januari 2012

Noels rum.

I dag badar min värld i solsken. Vad fantastiskt det är att vakna till sol istället för regn och rusk. Vilken otrolig skillnad det gör för humöret. Då kan jag trots att jag har sovit uruselt inatt ta mig ur sängen tidigt på morgonen utan några större problem. Härligt är vad det är!

Jag är precis hemkommen från att ha lämnat Noel hos sin farmor och farfar och snart kommer Stellas pappa och hämtar henne. För här, här ska det målas. Noels vägg är klar och nu ska hela rummet få färg. Och imorgon är den bästa dagen på hela projektet. Då ska det piffas ordning. Möblerna ska på plats, leksakerna sorteras och skulle vi haft de tavlorna jag vill ha så skulle de ha hängts på väggen. Tänk att Noel äntligen ska få ett riktigt rum. Vilken grej.

Om det går att klämma in så hoppas jag att mannen och jag ska komma iväg på en liten promenad. Om vi har tur är det fortfarande sol då.

6 kommentarer:

  1. Jag ser fram emot att se det när det blir klart!

    SvaraRadera
  2. Jag vill också ha ett målarprojekt. Älskar att måla! När det tråkiga underarbetet är klart, vill säga.
    Ser fram emot bilder på resultatet!
    Ha en fortsatt fin trettonhelg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Vad kul det låter! Lycka till med målningen och njut av den soliga dagen!

    SvaraRadera
  5. Lisa: Det är bara att komma och leka nästa vecka. Det ser riktigt fint ut måste jag säga.

    Fröken Grön: Ja det där tråkiga underarbetet hade vi önskat att vi slapp. Nu är målningen i stort sett klar.

    Lisa: Ja det har varit rätt kul faktiskt. Det är alltid trevligt när man ser resultat.

    SvaraRadera
  6. Åka Sassa blev ju av också :)

    SvaraRadera