28 januari 2012

Det gråa utomhus ter sig skimrande.

Idag ser jag inte det gråa utomhus. Det skimrar som den finaste sommardag. Tänk vad tystnad och sömn kan göra skillnad för ens sinne. Jag vet att denna sinnesstämning inte kommer att hålla i sig utan att imorgon känns det mesta som vanligt men det gör inget för idag är allt strålande. Just nu. Jag känner doften av nybryggt te, köket är städat (väldigt viktigt för min sinnesstämning), det finns snask kvar från igår och jag har dagen framför mig. Alldeles strax ska jag ta fram allt jag behöver för en skön och kreativ eftermiddag i böckernas tecken. Här ska läsas, antecknas och tänkas. Listor ska skrivas och planer utformas. Allt sådant som jag älskar att göra men sällan har tid med för att barnen prioriteras och tiden rinner iväg.

Alla ska få ha ett dygn i ensamhet då och då. Ett dygn är ganska lite och egentligen skulle två eller tre vara det optimala men ett dygn skulle alla må bra av. Jag förespråkar en-dygns-vila för alla!

6 kommentarer:

  1. Vad roligt att höra att du är i så god stämning, en dygnsvila låter riktigt gott! Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänkt vad lite sömn kan göra va!

      Radera
  2. Å, men det där låter ju som en alldeles enastående perfekt dag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur bra som helst faktiskt men nu börjar jag bli sällskapssjuk.

      Radera
  3. Jag håller med!

    KRAM

    SvaraRadera