03 januari 2012

Finaste Lisa.

Finaste Lisa kom förbi en liten sväng. Trött och lite hängig så jag fick äran att sätta henne i min soffa och bjuda henne på te och lite ost och kex. Noel underhöll henne bäst han kunde tills det var dags för sängen för hans del. Då dukade jag fram lite choklad. För choklad måste man ha när man känner sig trött och hängig och totalt har struntat i att göra ordning sitt hår och går och besöker sin vän i mjukisbyxor och strumpor som inte matchar tröjan. Då är det choklad som gäller. Det hjälper mot allt.

Visst är hon söt finaste Lisa. Det var inte lätt att få till ett foto där hon såg lite ut som sig själv. Detta kom närmast men det spelar ingen roll för hon är alltid vacker.


Mozartkulor, hallontryffel och saffransbiscotti. Det kände jag var precis vad vi båda behövde.


Till det hade vi filmen "Holiday" i bakgrunden. Jag tror jag kan den filmen utantill men det gör inget för den har den där härliga stämningen som man vill ha i en film.


Jag kan inte påstå att jag var Lisas räddare i nöden ikväll men det var trevligt att få ta hand om henne en lite stund. Det är så viktigt att finnas som räddaren i nöden för människor omkring sig och jag vill bli bättre på det. Bli bättre på att veta när någon behöver räddas en liten stund.

5 kommentarer:

  1. Vänskap är verkligen en av livets stora skatter och vad härligt med en vänskap då man kan finnas där för varandra på just det sätt som behövs just nu. Att finnas där med en kram, ett lyssnaröra och gott tilltugg. Sådant som betyder så mycket. Vilken fin vänskap du och Lisa delar.

    Ta hand om varandra!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Hehe snygg jag é :S Det var precis det jag behövde ikväll: rensa huvet, äta choklad, kura i soffan, snegla på mysig film, njuta lite brie, lämna allt ansvar hemma. TAAAAACK!!!!!

    SvaraRadera
  3. Lotta: Vänskap är en stor skatt som man ska vårda ömt. Jag är verkligen glad för mina underbara tjejer som är mina närmsta vänner. Och min man som är den bästa vän jag har.

    Det är inte fel heller alla dessa vänner man får via bloggen. Härligt att man kan lära känna nya personer på detta sätt.

    Ta hand om dig kära Lotta!

    SvaraRadera
  4. Underbart! Choklad kan man aldrig få för mycket av och speciellt inte när man mår lite ruttet :) The Holiday är också en fantastisk film. Måste se den igen snarast!

    SvaraRadera
  5. Lisa: Så bra att du fick sitta här en stund. Ibland måste man lämna skeppet och låta någon annan hålla vid rodret så är det bara. Det fungerar inte att alltid vara den som har all kontroll. kram kram

    Trillingnöten:Choklad hjälper mot det mesta. Så enkelt är det. Är det dessutom en bra film på tv som man kan småtitta på blir det helt perfekt.

    SvaraRadera