27 januari 2012

Dagens löfte.

Helgen stundar och jag har längtat mer än vanligt denna veckan. När Mikael kommer hem från jobbet idag tar han med sig barnen och åker hem till sina föräldrar. Där ska de sova över och sen vara där hela dagen imorgon. Alltså jag ska sova hemma helt själv utan något barn som hoppar på mig klockan fem på morgonen. Jag får sova hur länge jag vill på förmiddagen och sen har jag tid till att göra alla de där sakerna jag så gärna vill göra annars men som inte riktigt går med en tvååring som vill ha min totala uppmärksamhet. I kväll ska jag bara slappa med sällskap av en massa snask, te och någon av alla böcker som väntar på sin tur att läsas och jag ska göra allt i min makt att lyckas lägga mig tidigt. I morgon är jag inte säker på att jag tänker gå ur sängen alls utan antagligen kommer dator, böcker, papper och pennor få flytta med upp till sängen. Ljuvliga ljuvliga vila!

Dagens löfte: Städa ordning huset så att jag verkligen kan njuta av att inte behöva göra någonting. Jag kan inte slappna av när det inte är städat och då finns risken att jag städar imorgon istället för att vila. Det får inte hända.

Resultat: Jag har städat ordning så att det känns bekvämt för mig. Inte spotless men lagom.

2 kommentarer:

  1. Så skönt för dig, rent hus och slappa hur mycket du vill!

    kram o trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är helt underbart! Jag njuter!

      Radera