11 januari 2012

En långsam dag.

Vissa dagar segar sig fram utan någon egentlig anledning. Idag har varit en sådan dag. Noel och jag tog det väldigt lugnt på morgonen. På förmiddagen fick vi besök av finaste Lisa och Espen. Barnen lekte en stund och åt sedan lunch. Efter lunchen gick vi ut en promenad i solen. Det var riktigt härligt. Jag är så dålig på det där med att ta mig ut men jag planerar på att bli bättre på det. Jag ska bege mig till affären och köpa mig bättre gå ut kläder så ska det hela bli mycket enklare. Tills dess blir det promenader i kjol. När vi kom tillbaka från promenaden var det dags för vila. Vi stensomnade båda två. Eftermiddagen handlade mest om en kamp om att få Noel att leka istället för att hela tiden dra i mig hela tiden. Vad det här med att gå och dra i mig går ut på vet jag inte för han vill inget speciellt. Han bara sliter i mig. Nu har vi precis fått i oss god middag. Lax och potatis med toppensås. Fisk är en av de få saker som Noel verkligen äter. Han åt en stooor portion. Pappan har inte kommit hem än. Han jobbar över en stund idag. Trist men ibland måste det bli så. Noel och jag sätter oss nog i soffan nu och zappar lite tv tillsammans. Senare ikväll ska jag iväg och umgås med några fina kvinnor medan pappan och Ploppen får roa sig.

Vi har gjort en hel del men ändå har dagen känts väldigt långsam. Underligt det där.

2 kommentarer:

  1. Nu blir jag lite nyfiken på den där goda såsen till laxen? :)

    SvaraRadera
  2. Trillingnöten: Så speciell var den inte men den var god. Jag gjorde laxen med potatismos i ugnen. Över laxen hällde jag sås som jag gjorde på creme fraiche, färskost med vitlök och örter, lite grädde och salt och peppar. Smaskens var det.

    SvaraRadera