07 januari 2012

Fullt upptagen.

Vilken dag det har varit. Fullt ös hela dagen. Huset fullt med folk och ljudnivå högre än upp till taket. Det har sågats, borrats, dragits rör genom väggar, monterats möbel, lekts med bollar utomhus och sorterats leksaker. Noels rum står redo att lekas i. Väggen som mannen har byggt är jättefin och jag står där inne och förundras över vad en vägg kan göra för ett rum.

Det som återstår att göras är det som är roligast. Det ska piffas. Det ska upp tavlor på väggarna. Jag vet vad jag vill ha men jag kan inte hitta något som ser ut som i mitt huvud så jag gissar att jag kommer få göra själv. Jag ska sy gardiner och klä om lekmadrassen. Jag har tänkt mig ett tyg som går i grönt och orange. En del av rummet är grönmålad nämligen. Det finns en viss risk att jag åker iväg och besöker Skroten inom kort. Rummet är verkligen fint och jag är så glad att Noel äntligen har ett riktigt rum som han kan trivas i.

Invigning av rummet planeras inom kort i form av ett litet barnkalas. Jag vet Noel fyllde år i december men vem hinner med ett kalas för en tvååring då som inte ens förstår vilken dag han fyller år. Ja inte jag i alla fall men nu ska det bli av. I hans nya rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar