02 januari 2012

Dagens löfte.

Ett nytt år. En ny rubrik. Eftersom jag har som mål att må bra och göra varje dag så positiv jag kan så lägger jag till den här rubriken på min blogg. Tanken är att jag varje dag ska påminna mig själv om något som jag behöver tänka på för att göra min dag bättre. Så tänker jag.

Dagens löfte: Jag ska se till att inte bli gnällig över kaoset som kommer bli idag: Mikael ska bygga en vägg så Noel får ett eget rum och slipper dela med arbetsrummet. Så alltså: vara trevlig.

Resultat: Det har gått riktigt bra faktiskt. Det har varit en bra dag. Väggen är i stort sett klar och imorgon kan vi spackla skarvarna. Jippi!

2 kommentarer:

  1. Vilken bra idé tycker jag! Dagens löfte :) Får mig att tänka!

    SvaraRadera
  2. Trillingnöten: Ja jag tycker själv att det är en riktigt bra idé. Ibland tror jag att det här med att lägga ut saker i offentligheten gör att man skärper till sig lite. Funderar på om jag skulle göra det till en gemensam sak med andra i bloggvärlden - man skickar in sitt löfte eller nåt. Har inte tänkt klart tanken.

    SvaraRadera