28 januari 2012

Dagen.

Okej så jag är inte bra på att vara ensam. Riktigt dålig på det faktiskt men ack så skönt det är att ha hela huset för sig själv och veta att det kommer vara så i många timmar. Och vad härligt det är att sitta ensam vid matsalsbordet med böcker utspridda, anteckningslappar i en enda röra och höra smattret från tangenterna på datorn. Men det här med att vara ensam är jag verkligen inte bra. Jag börjar sakna min familj väldigt snabbt. Inte alla ljuden i form av skrik och gråt. Inte en tvååring som drar i mig dagarna i ända men att ha de i närheten. Så pass nära att man kan kramas och pussas när man vill. Trots att jag saknar dessa saker så njuter jag hejdlöst av att ha tid för mig själv och mina tankar.

Jag har fått gjort en hel del. Inget som kanske någon annan skulle bli imponerad av men sådant som gör att jag känner mig nöjd. Jag har inte städat ens en liten smula utan bara gjort det jag har längtat efter. Jag har sorterat anteckningar kring mitt lilla projekt och jag har förberett saker för kyrkan imorgon. Jag har läst en bok och jag har suttit och letat roliga nyttiga recept. Som sagt inget som någon annan tycker är viktigt men som allt har ett syfte för mig. Hur roligt som helst. Jag känner att jag har fått göra så många av de sakerna som jag har längtat efter i veckor nu och jag hoppas att det ska ge mig energi för ett tag framöver.

Just nu sitter jag och lyssnar på Elvis sjunga "You'll never walk alone". Fick bara lust att lyssna på den plötsligt.

Nu ska jag sätta mig ner och planera veckan. Mat, aktiviteter, träning och lek. Tjoho för mig!


8 kommentarer:

  1. Jag är riktigt bra på att vara ensam. Kan skrota runt och pyssla med grejer i evighet. Fast nog känns det extra varmt i hjärtetrakten när familjen är samlad igen!
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, alltså jag är också rätt bra på det men jag saknar de så mycket när de är borta och längtar efter tystnad när de är här. Galet!

      Radera
  2. Jag vet vad du menar...samtidigt ä det nog riktigt bra att få vara ensam och längta lite :) Och så saker gjorda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja oja, det är mycket nyttigt att längta efter varandra. Det hinner man inte riktigt på ett dygn men ändå. Det är så skönt att jag fick så mycket gjort som jag fick. Nu kan jag vara nöjd en liten stund i alla fall.

      Radera
  3. Jag är inte heller vidare värst bra på att vara ensam längre stunder. Ibland, kort kort kan det dock vara riktigt skönt.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kort kort går bra men inte mer då blir det för jobbigt. kram

      Radera
  4. Jag vill gärna vara själv i några timmar då och då, för att kunna koncentrera mig på sådant som behöver full koncentration - men mer än så? Nej tack. Och sova utan maken ska vi inte ens tala om, de få gånger han måste iväg i jobbet över natten gruvar jag mig som bara den..! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är det. Sova själv känns väldigt underligt och tomt.

      Radera