18 januari 2012

En lista.

1. Vad gjorde du för 10 år sen?
Vad jag gjorde för tio år sedan? Hur ska jag veta det. Jag har minne guldfisk. Men jag skulle tro att jag var sjukskriven för giftstruma och gick hemma och mådde allmänt kass. Strålade en sköldkörtel och fick inte vistas bland barn eller gravida vilket uteslöt att jobba.
2. Vad gjorde du för ett år sen?
För ett år sedan skulle jag tro att jag gick runt och var som nu. Trött på mörkret och undrade om det någonsin skulle bli ljust igen. Januari är ju inte direkt den mest uppiggande månaden på året men februari är värre.
3. Fem snacks du gillar
ostbågar
räknas godis till snacks så absolut smågodis
chips med vanlig naturlig smak. Inga med löksmak.
mörk choklad. Choklad är ett måste i mitt liv.
Hmm, en femte sak...OST!
4. Fem sånger du kan hela texten till:
Äh, jag tror inte jag kan texten till nästan några sånger utantill. Jag är helt värdelös på att komma ihåg texter. Det enda jag skulle kunna svara är alla möjliga barnsånger och något vuxet kan jag inte komma på.
5. Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär
Betala av alla våra lån.
Köpa ett större hus ute på landet.
Ingen av oss skulle behöva jobba.
Köpt massor med kläder och inredningsprylar bara för att det är roligt.
Och tyg, hallå, jag skulle köpa en hel tygaffär.
6. Fem dåliga vanor
Lämnar mina kläder i en hög i badrummet.
Äter för mycket socker.
Jag gör det mesta senare.
Blir väldigt lätt stressad.
Sitter för mycket vid datorn
7. Fem saker du gillar att göra
läsa
skriva
sy/pyssla
sova
umgås med min finfina familj
ha saker på huvudet - mössor, kuddar, glas...
8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa
Mysbyxor utanför hemmet.
Harembyxor
kortkort kjol (jag skulle se galet ful ut i det)
Jag kommer inte på mer men det är mycket jag inte skulle mig i.
9. Fem favoritleksaker
symaskinen
datorn
mobilen
kameran
böcker

10. Tio personer jag vill se göra den här utmaningen:
Den som vill. Alla. Vem som helst. Du.

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa - och ostbågar är mums! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var lite dumt att jag skrev ostbågar för nu har jag inte tänkt på något annat på hela dagen. Suck och mums!

      Radera