14 januari 2012

Dagens löfte.

Solen skiner, Noel och mannen sover och jag sitter helt för mig själv med tystnaden dånande i mina öron. Det känns perfekt. Jag är nöjd. Jag är trött men en lugn stund kan uppväga det mesta och ge energi till att orka. Och ja jag skulle kunna sova nu men just idag känner jag att jag behöver läsa och skriva vilket också är ett sätt för mig att samla energi. Sova ger inte alltid bästa resultat.

Dagens löfte: I dag ska jag bara ta det lugnt. Jag har några saker skrivna på min mentala lista över saker som behöver göras men det ordnar mannen och jag tillsammans och då känns det inte betungande. Löftet är alltså att inte stressa upp mig för alla måsten. De finns kvar en annan dag också. De springer inte sin väg.

1 kommentar:

  1. Det synnerligen sunt löfte, Dorro.
    Jag önskar dig en fortsatt fin helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera