24 januari 2012

En award.


Jag brukar inte få några utmärkelser, awarder, men nu har jag fått en. Jag känner mig nästan lite mallig faktiskt. Den som skickat den till mig är finaste finaste Lotta med bloggen "Min plats i solen". Jag har sagt det flera gånger förut: gå in och läs på hennes blogg hon är en fantastisk kvinna som sprider klokhet och glädje till alla.

Hennes motivering fick mig nästan att börja gråta för den var så fin. Jag kan inte påstå att jag riktigt håller med henne men det var verkligen fint skrivet. Gå in hos henne och läs den om ni vill för jag kan inte riktigt med att skriva den här.

Man ska tydligen välja fem andra bloggar som man vill skicka utmärkelse till vilket ju förstås är väldigt svårt eftersom jag läser så många fina bloggar som inspirerar mig massor. Här är mina fem som jag vill skicka lite kärlek till:

Husmorsskolan: Maja, som bor i sitt fina gamla hus och delar med sig av vackra minnen och saker från förr. Älskar att sticka framför allt och delar med sig av sina alster och mönster. Har ett symöte varje tisdag som den som vill kan delta i. Hon är oerhört driftig och kommer på roliga projekt hela tiden som vi som läser hennes blogg dras med i. Jag gillar hennes små husmorstips och pyssel att göra tillsammans med sina barn.

Fröken Grön: Anna-Karin bor i ett hus på landet. Det är underbart att läsa hennes inlägg om hennes liv där ute och hur hon skapar sitt liv med saker omkring sig som hon tycker om. Det är tankar om allt mellan himmel och jord.

Min tekopp: Vackra foton som följs av intressanta inlägg om det mesta man kan tänka sig i livet. Om hennes kärlek till klänningar, ett recept, inredning eller adoptionskarusellen. Hon skriver om det glada men också om sorgen i sitt liv.

Life is lika a box of chocolates: En klok kvinna som skriver om sina tankar kring sitt liv och det som hon ser omkring sig. Hon ger mig ofta saker att tänka på efter att jag varit inne hos henne och läst. Det är härligt när man får dela någon annans syn på saker och ting här i livet. Läs hos henne och ta del av hennes klokhet.

VillaFreja: Vilket driv och motivation denna kvinna har. Hon vet precis vad hon drömmer om och är övertygad om att hon kommer nå dit en dag. Hon inspirerar verkligen med sin stora tro på drömmens kraft. Pluggar till lärare, har tre barn och man och jobbar samtidigt. Det kallar jag en power woman.

Detta är som sagt bara fem av de bloggar jag läser. Det finns en massa fantastiska kvinnor därute som skriver om sitt liv och sina intressen som inspirerar mig varje dag. Jag tror verkligen i kraften hos oss kvinnor. Vi kan utföra mirakel om vi använder vår kraft och vår kärlek på rätt sätt.

Tack alla ni som kommer in här och läser. Det betyder mycket för mig även om jag skriver mest för mig själv. Att dela sitt liv med hela internetvärlden kan verka väldigt konstigt men jag tycker verkligen om det och det är härligt vad många fina människor man träffar på därute. Kram på er allihop!

9 kommentarer:

  1. Denna är du verkligen värd! GRATTIS! Vad spännande att få lite nya bloggtips sådär, det gillar jag. Ha en fin dag! KRam Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack! Ja det är ju det som är så bra med awards att man får förslag på nya bloggar. kram på dig!

      Radera
  2. Du är helt klart värd denna uppmuntran! Jag blir alldeles rörd så här en tisdagseftermiddag när jobbet gått lite upp och ned av att få en så fin motivering! Tack vännen! Jag blir så glad! :) Jag tar emot den med öppna armar och öppet hjärta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du! Vad roligt att jag fick piffa till din dag lite. Det är du värd! bamsekram

      Radera
  3. Tack söta du för den fina utmärkelsen!
    Så glad jag blir att du tycker om att kika in på min lilla blogg.
    Och stort grattis till dig själv!
    Ha en fortsatt fin vecka!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsego! Jag blir alltid glad när jag tittar in hos dig. kram

      Radera
  4. Å vad snäll och go du är för den fina motiveringen :)
    Och grattis själv, du är helt klart värd awarden.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är värd den tycker jag! kram

      Radera
  5. Tack snälla du, vilken underbar motivering. Så glad jag blir. Tack än en gång!Kramar

    SvaraRadera