24 januari 2012

På kvällskvisten.

Hos oss händer det då och då att middagen börjar tillagas lite sent men det viktiga är väl att man får i sig middag. Eller? Det bästa sättet att laga middag på är när alla är involverade på ett eller annat sätt. Jag gör den stora delen av maten och mannen går och hämtar det jag behöver i förrådet och river lite ost som jag kommer på att jag behöver. Noel sitter vid bordet och leker med påsen med rödlök. Han jobbar hårt med att plocka bort blä på dom. Jag tror han syftar på rotsprötet. Jag kollade inte så noga. Han satt så nöjt och jobbade och är det något jag har lärt mig med små barn så är det att man ska inte störa när de leker. Hade Stella varit hemma, vilket hon inte är idag, så hade hon med största sannolikhet skivat champinjonerna. Det brukar vara hennes jobb.

På tv börjar snart House och då tänker jag sitta bänkad. Direkt efter det ska jag lägga mig är planen. Haha, det ska verkligen bli intressant om jag lyckas med det. Jag behöver verkligen börja lägga mig tidigare men jag är verkligen värdelös på det. Det är så svårt!

Hemma hos oss på kvällskvisten alltså. Middag och House.

2 kommentarer:

  1. Bättre sent än aldrig brukar man väl säga :) Här blev det ingen middag alls ikväll, ingen av oss orkade. Blev bara flingor och mackor. Hoppas på mer ork imorgon. Hoppas du sitter framför House nu och avnjutit en mättande måltid. Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så blir det här också då och då. Man orkar inte alltid greja ordning så är det bara. Flingor funkar utmärkt. Här blev det middag tillsammans med House. En bra kväll med andra ord:D

      Radera