18 januari 2012

Det fick bli efterrätt.


Idag lagade Stella middagen. Det är hennes uppgift på onsdagar. Hon älskar att laga mat och vill helst vara i köket helt själv när hon gör det. Hjälp av mamma vill hon bara ha med vissa saker som att skära kyckling och kött och ta in och ut ur ugnen. Idag bjöd hon på köttgryta med katrinplommon och kokt potatis. Det var fantastiskt gott. Hon är verkligen duktig och hon gör i stort sett allt själv. Jag får instruera henne från där jag sitter när hon inte vet vad som är nästa steg och det räcker oftast.

När vi nu fick en så underbart god middag så fick det bli efterrätt också. Jag tog fram några överblivna saffransbullar ur frysen och gjorde semlor åt oss. Mycket gott och väldigt uppskattat av alla. Vilken lyx så här på en onsdag.

9 kommentarer:

  1. Vilken lyx! Både matlagningen och semlorna :)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Men vad gott! jag har ju drömt om semlor så länge nu :) Måste testa att baka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Baka tycker jag absolut du ska göra. Bullen blir förstås mer kompakt än i bageriet men det blir gott!

      Radera
  3. Vad roligt för henne! Hon kommer ju att bli en riktig mästerkock som redan är så duktig :)
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon älskar verkligen att greja i köket. Baka eller laga mat, spelar ingen roll. Hon har hjälpt till sen hon var riktigt liten. kram

      Radera
  4. Så skönt att bli servad, så gulligt gjort av henne! Hon verkar vara riktigt duktig på det hon gör!
    Å du Dorran, tack för hälsningen inne hos mig...betyder mycket.

    kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är inte helt fel att få hjälp med middagen då och då. Hon är riktigt duktig. Hon sitter gärna och läser kokböcker och skriver egna påhittade recept. Vi får väl se vad det utvecklas till i framtiden.

      Hoppas du hade en trevlig stund med din vän!
      kram

      Radera
  5. Mums, så gott!!

    Tack för fina hälsningen hos mig! :-)
    Ha en bästa fredag och helg!

    Kram Camilla

    SvaraRadera