13 januari 2012

Dagens löfte.

Jag glömde dagens löfte idag och jag skyller helt och håller på sömnbrist och en hjärna ur funktion. Ingen sömn resulterar i glömska och suddiga tankar. Jag har klarar dagen utan att ett nervsammanbrott vilket jag tycker är en sensation.

Noel har lekt ganska okej idag. Han har börjat leka rollekar och det är så roligt att lyssna på honom när han pratar med sin favoritpingvin. Pinnen (pingvinen) ska få mat, den ska dricka vatten men framför allt ska den ha täcke och sova. Allt detta görs med mycket omsorg och tålamod. Det är roligt att titta på honom när han gör detta.

Själv har jag inte fått gjort så mycket. Jag har mest suttit och skrivit och lekt med Noel. Inga avancerade saker såklart för som jag förstått måste man ha en hjärna till det. På eftermiddagen kom finaste Lisa och Espen hit och lekte vilket alltid underlättar när man har en trött dag. Då kan mammorna vara trötta tillsammans och barnen leka och slåss med dubbelt tålamod från oss. En väldigt fiffig lösning tycker jag.

Nu ska mannen och jag ta helg. Mannen har köpt godis så det känns som kvällen inte kan bli dålig. Det enda som kan göra den jobbig är om Ploppen får för sig att vägra sova vilket ju inte alls skulle vara förvånande.

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas att ni fick en fin fredagskväll och att du sov gott i natt :)
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kvällen var skön och avslappnande. Vi fick hela sex timmar i rad vilket är mycket för oss och sen fick jag ligga kvar på morgonen. Tack och kram

      Radera